יום שני, אוקטובר 16, 2006

פורום חדש לפיתוח משחקי מחשב

הנושא של משחקי מחשב מנסה כבר שנים להתרומם בארץ ולא ממש מצליח למרות הפוטנציאל האדיר, אבל מי אמר שאין תקווה? גם לסרטים ישראלים אף אחד לא חשב שיש סיכוי ותראו איזה פריחה יש עכשיו בתחום הזה.
בשנות ה-90 אם היית שואל מישהו על משחקי מחשב ישראלים הוא היה מגרד את פדחתו ולבסוף נזכר בשמחת ניצחון באחת הלומדות של גורדי... היו אומנם עוד מפתחים ישראלים בשנות ה-90 אבל אף אחד לא היה מוכר כמו קומפדיה.
גם היום אם מחפשים חברות ישראליות לפיתוח משחקי מחשב צריך להצטייד בזכוכית מגדלת, באתר של IGDA ישראל רשימת החברות הישראליות פשוט ריקה, וברשימת חברות המשחקים של אתר vgames אפשר לדוג מעט מאוד שמות של חברות ישראליות: גליוטין שנמצאת בתל אביב יוצרת פיפוש, מג'ורם שפיתחה את משחק האסטרטגיה בלריום, White Hole שנמצאת בראשון לציון ומפתחת את ההמשך למשחק conflict, ואפשר להוסיף גם את חברת Noks שמפתחת את משחק האספנות The NOKs וחברה ישראלית נוספת שמפתחת משחק RPG המוני שנקרא הגורל.
לא ברור כמה מהחברות הללו עדיין פעילות, ולכן לא פלא שהחברה הישראלית החדשה לפיתוח משחקי מחשב Funtactix שיושבת בירושלים התקבלה בהתלהבות כל-כך גדולה.

רק בשנה שעברה התחום התחיל לקבל תשומת לב מיוחדת, נפתח מסלול רציני של שנתיים למשחקולוגיה בבית ברל וגם מסלול משולב של אנימציה ופיתוח משחקי מחשב באדוונצ'ר. בשנה שעברה החליט גם אתר המפתחים הישראלי להקדיש מדור מיוחד כדי לקדם את נושא פיתוח משחקי המחשב בישראל, בתחילת השנה הזאת נפתח פורום בניית משחקי מחשב בתפוז וכעת מצטרף אליהם גם אתר 3DFaculty ופותח פורום חדש 3D GAME BUILDER.

בשנה שעברה לקח אתר 3DFaculty חלק בפרויקט בתשלום של עיצוב משחק אסטרטגיה שפיתח גיל ידיד וכבר אז עלה הרעיון לפתוח פורום לפיתוח משחקי מחשב, אבל רק כעת נמצאה גם מנהלת פורום שתרים את הכפפה. בפורום אפשר יהיה לשאול שאלות על התעשיה, על תוכנות, מנועי משחק, לימודים בארץ ומבטיח גם להוסיף מאמרים חדשים בנושא.


אגב ביום חמישי הקרוב ה-19 באוקטובר יערך בירושלים כנס איגוד מפתחי המשחקים בישראל (תוכנית הכנס, הרשמה)


עוד מידע על נושא פיתוח משחקי מחשב:
סדרת כתבות בנושא פיתוח ויצירה של משחקי מחשב מאת גיל ידיד - חלק 1, חלק 2, חלק 3
המדריך למפתח המשחקים המתחיל


תגיות:

2 תגובות:

אנונימי כתב/ה

שווה להרים את הכפפה!

canna כתב/ה

חנן גזית? לא ידעתי שפתחת בלוג, איזה יופי