יום ראשון, יולי 08, 2007

פודקאסטים מומלצים בנושא אנימציה

עכשיו כשהבלוגים חילחלו לטלויזיה ולכל נערה בת 15 יש בלוג, ובא לנו להקיא רק מלשמוע את המילה הזאת, זה הזמן לדבר על פודקאסטים.
פודקאסט (podcast) למי שאינו יודע הוא כמו תוכנית רדיו מוקלטת שניתן להוריד מהרשת בצורת קובץ קול או להקשיב לה בסטרימינג, תוכנם של הפודקאסטים נע בין ראיונות מרתקים עם אנימטורים, הדרכות, חדשות, סקירות וביקורות קולנוע רציניות לנונסנס מוחלט. על אותו משקל ישנו גם את הוודקאסט (vodcast) שמקביל לתוכנית טלויזיה מוקלטת, וניתן להורדה כקובץ וידאו.
היתרון של הפודקאסט על-פני הוודקאסט והבלוג, הוא שניתן להוריד את קובץ הקול ל-mp3 player החביב עליכם (כפי שמרמז שמו שניגזר מהאיי-פוד) ולהקשיב לתוכניות תוך כדי שטיפת כלים או טיול אופניים למשל.

איך מוצאים פודקאסטים?

ישנם המון אתרי אינדקס ברשת לחיפוש פודקאסטים כמו PodcastAlley או ZENcast חלקם מאפשרים לגולשים להמליץ על הפודקאסט החביב עליהם כמו Mefeedia ואפשר גם ללכת ישירות לאתרי שיתוף (איחסון) פודקאסטים כמו: blip.tv, libsyn, Odeo למי שמשתוקק לפודקאסטים בעיברית, ישנו את אתר הפודקאסט הישראלי

איך מקשיבים לפודקאסטים?

כאמור אפשר לנגן בסטרימינג / להוריד ישירות מהאתר, למכורי ה-RSS יש כמובן את האפשרות להשתמש בתוכנה לפודקאסטים. התוכנה הותיקה ביותר היא Juice אשר מתאימה לכל הפלטפורמות, אלא שלטעמי היא פשוטה מידי.
אני ממליצה על Ziepod, תוכנה חינמית שמגדירה מחדש את המושג ממשק אסתטי, מכילה המון אפשרויות: כמו אפשרות להמשיך הורדות שניפסקו, נגן פנימי לאודיו (מי שירצה גם נגן וידאו פנימי יצטרך לקנות את Ziepod+), אפשרות סינכרון עם איי-פוד וחיפוש פנימי של פודקאסטים חדשים באינדקס פודקאסטים.
למי שמתעקש גם על נגן וידאו פנימי יכול להשתמש בתוכנה החינמית Noopod שבאה עם ה- VLC Media Player מובנה בתוכה וכן דפדפן פנימי, גם לה יש אפשרות סינכרון עם איי-פוד, אבל אין לה אפשרות להמשיך הורדות שניפסקו.
אה, ואפשר להשתמש גם ב- iTunes כמובן... אך קחו בחשבון שהאפשרות הזאת מגבילה אתכם רק לפידים שמותאמים ל-iTunes ולא כל הפידים הם כאלה.

פודקאסטים מומלצים

  • The Animation Podcast RSS - פודקאסט שבו מארח קליי קייטיס (יוצא דיסני) יוצרי אנימציה. קליי שם לעצמו למטרה לשמר את אותו ידע שצובר כל אנימטור עם הזמן והנסיון ושאחרת הולך לאיבוד. האהבה שלו לאנימציה וההתלהבות הילדותית שבה הוא מציף את מרואיניו בשאלות פשוט מדבקת.
  • The Official AnimWatch Podcast RSS - פודקאסט מאתר הותיק לאנימציה עצמאית, שמביא חדשות וראיונות של יוצרים מתחום האנימציה.
  • fxguide RSS - פודקאסט בנושא אפקטים ויזואלים. לצופי Heroes כדאי להקשיב לפודקאסט על אפקטים ויזואלים בהירוס שיגלה לכם עובדות מפתיעות על הסידרה (למי שעוד לא סיים לצפות, זהירות ספוילרים) כמו למשל שכל הסידרה מצולמת בלוס-אנג'לס אבל רובה לא מתרחשת שם ולכן כל הנופים ברקע הם פיברוק דיגיטלי, ואיזה סצינה היתה הכי מסובכת לישום (הסצינה שבה קלייר יוצאת מהבית הבוער והכוויות נירפאות תוך כדי הליכה).
  • Frames Per Second Magazine RSS- פודקאסט משולב עם וודקאסט שמביא סקירות של סירטוני אנימציה, למי שמוריד את השידורים ב-RSS, לא להזניח את האתר, לפעמים ניתן להוריד דוגמית של הסירטון המדובר.
  • Effects Corner RSS - פודקאסט ניסיוני של Scott Squires, במאי אפקטים ויזואלים (Star Wars) שתורם מנסיונו להדרכת הללו שעושים את צעדיהם הראשונים בתחום
  • Creative Cow - הדרכות חדשות וראיונות בעיקר בנושא עריכת וידאו ואפקטים, חלקם ניתנים כאודיו וחלקם כוידאו
  • Fist Full of Comics and Games RSS - כל תוכנית מביאה ראיון עם יוצר קומיקס או מאייר אחר, מרתק
  • LaughingPlace.com Disney Podcast RSS - פודקאסט למעריצי דיסני, דיונים בסרטי דיסני/פיקסר, הממממ וגם דיסנילנד
  • Lets Watch Movies: w/Mike and Jeanne RSS - פודקאסט שמונחה ע"י מייק הבדחן וג'יני העוקצנית, זוג נשוי שאוהב לראות סרטים ולסקר אותם לטובת המאזינים, כדאי להקשיב בעיקר בשביל הדינמיקה העליזה בין השניים האלה
וודקאסטים מומלצים

  • Hothouse 4 Podcast RSS - וודקאסט מבית היוצר האיכותי של NFB שעוקב במשך שלושה חודשים אחר ההתקדמות של שמונה אנימטורים צעירים (שש קנדים ושניים מברזיל) בתהליך העבודה על סרט האנימציה הראשון שלהם תחת הנחייתה של Torill Kove (שזכתה השנה באוסקר על סירטה The Danish Poet). ממכר כמו אמריקן איידול של האנימציה וגם כאן תמצאו את הטיפוס שמצחיק את כולם (דייגו) ואת הטיפוס שמפחיד את כולם (קרלה)
  • Channel Frederator RSS - אני חושבת שפעם כבר המלצתי על הערוץ הזה שמביא כל שבוע מקבץ סירטונים מקוריים. בזכות ערוץ זה התוודעתי לוודקאסט חדש משעשע שנקרא The Scamtoons RSS סירטוני אנימציה שמבוססים על מתיחות טלפוניות שבוצעו באמת (כדאי לראות למשל את A Cat In The Vac) - מצחיק עד דמעות
  • No fat clips!!! RSS - וודקאסט מצוין שיפציץ אתכם כל יום בסירטונים מקוריים חדשים ואפילו יתן לכם קצת מידע רקע עליהם בשתי שפות! (אנגלית ואיטלקית)
  • tooncast's show RSS - למי שמתגעגע לאנימציה עם טעם של פעם, ערוץ שמביא קלאסיקות כמו פופאי, דאפי דאק ובאגס באני
  • GameSpot presents On the Spot RSS - מגזין שמביא סיקורים ראיונות וקטעים מהמשחקים הכי חדשים
  • COIN-OP TV RSS - סיקור של אירועים ותערוכות בנושא משחקי וידאו קלאסיים כולל ראיונות עם יוצרי משחקים
  • Adobe Creative Suite Video Podcast RSS - טיפים לחבילת התוכנות CS3 שיכולים לחסוך הרבה התברברויות מיותרות
  • MotionGraphicsTV RSS - ראיונות, הרצאות לימודיות והדרכות לתוכנות גרפיות שונות

תגיות:

2 תגובות:

אנונימי כתב/ה

וואו
סחתיין על ההשקעה
אני הולכת לנבור בכמה מהאתרים האלה עוד הרבה נראה לי

Berliyoz כתב/ה

אוח. החתול בשואב אבק היה ממש מצחיק

נראה עוד אילו תוכניות אוריד.
ככה מפתחים ידע כללי בנושאים איזוטרים.

לילה טוב
ברק