יום שבת, אוגוסט 12, 2006

CONTOUR - שיטה חדשה ללכידת תנועה

motion capture (לכידת תנועה) המבוססת על מרקרים שמוצמדים לבגדים היא דרך מצוינת לתאר את תנועתו של השלד האנושי ותנועות גוף, אך אינה יעילה לתיאור משטחים אלסטיים כמו הבעות הפנים, או קמטים של בגד למשל. חברת Mova הציגה ב-SIGGRAPH 2006 מערכת חדשה בשם CONTOUR המאפשרת לבצע לכידת תנועה של משטחים תלת מימדים שלמים. אם בעזרת המרקרים ניתן ללכוד כ-200 נקודות רפרנס על הפנים, בעזרת השיטה החדשה ניתן ללכוד 100,000 נקודות על הפנים בדיוק של 0.1 מ"מ

CONTOUR
השיטה החדשה לא מצריכה הכנות מרובות, כל מה שצריך הוא חומר זרחני שניתן להשיג בחנויות טריקים, אותו מערבבים עם מייקאפ ומורחים על הפנים.
הסט מואר בפלורוסנטים בעלי 90-120 הבהובים לשנייה, אך מכיוון שזהו מספר הבהובים גדול ממה שהעין האנושית מסוגלת לקלוט, התאורה נראית רגילה לחלוטין. מסביב לסט מוצב מספר גדול של מצלמות משני סוגים, מצלמות שמצלמות ציבעוני, מצלמות רק כאשר התאורה דולקת ותפקידן לקלוט את הטקסטורה של הפנים ומצלמות שחור לבן שמצלמות רק כאשר התאורה מכובה ורואים רק את המשטחים שזורחים בחושך, תפקידן של אלו לקלוט את הגיאומטריה של הפנים.
החומר שצולם בחושך משמש כדי ליצור דגם תלת מימדי של הפנים ברזולוציה גבוהה (עם יותר מ-100,000 פוליגונים) והחומר שצולם באור משמש כדי למפות את הטקסטורה של הפנים לגיאומטריה.

באתר אפשר לצפות בסירטון בכיכובו של Steve Perlman ממציא השיטה ונשיא החברה המסביר בבהירות איך זה עובד וגם הדגמה בפלאש של כל השלבים.


תגיות:

2 תגובות:

קסטה כתב/ה

מדהים.
אבל אם הכל יעבוד כך, האם ישאר עדיין שלב המידול בתוכנות התלת ממד שנעשה על ידי אנימטורים?

canna כתב/ה

ובכן אפשר להגיד שזהו בהחלט צעד גדול בכיוון של מידול ממוחשב
אולי בעתיד נראה מודעה בעיתון: דרושה דוגמנית עירום למידול תלת מימד :-)