יום רביעי, אוגוסט 23, 2006

היחידה למחקר אוקיינוסים ואקלים נכנסת ל-Second Life

second life -SL למי שאינו יודע היא סביבה וירטואלית תלת מימדית (בדומה במקצת ל-SIMS) שנוצרה ע"י Linden Lab ומשמשת כעולם שני אלטרנטיבי ל-300,000 תושביה, בעולם הזה כל אחד יכול להיות מה שהוא רוצה. הסביבה מורכבת מיבשת אחת שמוקפת באיים רבים, ותושביה משתמשים במטבע שנקרא Lindens כדי לשכור דירה, או להקים עסק. אפשר גם לקנות Lindens בכסף אמיתי, וכך נוצר שוק שמאפשר אפילו להתפרנס מזה.

American Apparelחברות אמיתיות החלו לאחרונה לגלות את הפוטנציאל שבסקנד לייפ: MTV ערכה תצוגת אופנה וירטואלית, Twentieth Century Fox ערכה הצגת בכורה עם שטיח אדום לסרט X-Men 3: The Last Stand, חברת התקליטים Warner Brothers Records - WBR פתחה תחנת רדיו בשם Regina Spektor והחנות American Apparel לאחרונה פתחה חנות למכירת בגדים וירטואלים, שבה ג'אקט למשל עולה כ-300 L שזה דולר אחד אמיתי.

וכעת גם NOAA - National Oceanic and Atmospheric Administration גילתה את הפוטנציאל החינוכי הטמון בישום וקנתה לעצמה אי וירטואלי בשם Meteroa, שבו אפשר ללמוד ולחוות תופעות אקלימיות שונות. היחידה ערכה תחרות בין 3 קבוצות מפתחי SL שיצרו הדגמות חיות לתופעות אקלימיות תוך שימוש בכלי המידול התלת מימדי והאנימציה של SL. הדגמה אחת היא סימולציה של טסונמי שנעשתה ע"י Aimee Weber שבה החוף השקט והרגוע מתכסה לפתע בגל עצום שמותיר אחריו בתים הרוסים. הדגמה אחרת היא סימולציה של ההתחממות הגלובליסטית שבה ככל שהשנים עוברות הטמפרטורה במד טמפרטורה עולה, הקרחונים נמסים ופני הים עולים

tsunami simulator by Aimee Weberכדי לראות את ההדגמות צריך כמובן להוריד את התוכנה, להירשם כחבר בקהילת סקונד לייפ ואז תוכלו לשגר את עצמכם אל האי בעזרת מערכת הטלפורט של סקנד לייפ. אבל מי שרוצה רק לקבל מושג כללי יכול לראות תמונות של הסימולציות בבלוג של Rik Riel (תושב סקנד לייפ) ובבלוג של Aimee Weber שם אפשר גם למצוא סירטון של הטסונמי של Aimee Weber שצולם ע"י אחד מתושבי סקנד לייפ. האיכות של האנימציה נראית במבט ראשון ירודה למדי, אבל צריך לזכור שהיא נעשתה בכלים די פרימיטיבים.

Aimee WeberAimee Weber היא דמות מפורסמת ב-second life שעזבה את עבודתה האמיתית כדי לעבוד במשרה מלאה בעיצוב אופנה ב-SL, היא אחראית לבניית המבנים (הוירטואלים) של תחנת הרדיו Regina Spektor של Warner Brothers והחנות American Apparel ומפורסמת גם בזכות קו האופנה (הוירטואלי) המיוחד והנועז שלה שנקרא *PREEN*, ובזכות הכנפיים הסגולות שלה.

עוד על second life בכתבה הבאה:
Does your life suck?


תגיות:

1 תגובות:

Unknown כתב/ה

אני מעוניין לדבר איתך על משהו רציני
pazmazor@gmail.com
תודה