יום חמישי, ספטמבר 07, 2006

השוואת ביצועי רינדור בין מחשבים

השבוע ההארד דיסק שלי הלך לעולמו יהי זיכרו ברוך. אחרי שעברתי את כל שלבי האבל: הכחשה (זה לא קורה לי) כעס (הכל בגלל חברת החשמל הארורה!) האשמה עצמית (למה לא גיביתי, למה לא קניתי אל-פסק) יאוש (מה אעשה בלי המחשב שלי, נהרסו לי החיים!) הגעתי סופסוף אחרי 3 ימים לשלב החמישי: השלמה עם המצב והתחלתי להתארגן לחזרה לחיים נורמליים בעזרת המחשב השני שלי, ה- imac....
אחרי מעט מאמצים הצלחתי לחזור פחות או יותר למצב שהייתי רגילה אליו, התקנתי פיירפוקס עם גוגל טולבר (איך אפשר בלי המרקר הצהוב?) הורדתי מיקרוסופט מסנג'ר וגם יאהו מסנג'ר למקינטוש, התקנתי מדיה פלייר (לצפייה בסירטי wmv ו-asf) וגם נאואופיס עם חבילת שפה עיברית (לפתיחת מסמכי מיקרוסופט אופיס - וורד, אקסל ופואר פוינט) כעצתה של שושנה פורבס (xslf). נאואופיס היא גירסה נחמדה של אופן-אופיס ותומכת בעיברית יותר טוב ממיקרוסופט אופיס 2004 למק, עניין מצער ביותר משום שאין מה להשוות מבחינת ביצועים, מיקרוסופט אופיס רצה במהירות סבירה על ה-imac בעוד שנאואופיס מסורבלת להחריד, מילא, למסמכי וורד אפשר גם להשתמש במלל החביבה.
בסופו של דבר הגעתי למסקנה שאפשר לחיות עם מק (את הפוסט הקודם כתבתי על המק), אבל לא הגעתי למסקנה חד משמעית אם אפשר לותר לגמרי על הפי סי, כי למזלי המחשב חזר מתיקון לפני שמצאתי פיתרון לכל הקטלוגים שיש לי באקסס...

אם גם אתם חושבים לקנות מק (בגלל העיצוב אלא מה) ותוהים אם אכן יש לו עדיפות מבחינת ביצועים, כדאי שתעיפו מבט במבחני השוואות של רינדור. הדרך המקובלת להשוות ביצועי רינדור בתוכנות תלת מימד היא לבנות סצינה מסובכת מספיק שמנצלת את מלוא יכולות התוכנה (Benchmark) ולהריץ אותה על מחשבים שונים תוך מדידת זמן הרינדור. דוגמאות ליוזמות כאלה אפשר לראות באתר Zoorender: Mental Ray Benchmark ובאתר Tom's Hardware: 3D Studio Max 8.
SPEC - Standard Performance Evaluation Corp הוא אירגון ללא מטרות רווח שמפתח Benchmarks לתוכנות גרפיקה ותלת מימד במטרה ליצור איזשהוא סטנדרט אחיד של השוואת ביצועים בין מחשבים. כל מי שרוצה יכול להוריד את הקבצים מהאתר באופן חופשי ולהשוות עם התוצאות המפורסמות באתר, מתאים גם למי שרוצה לבדוק איפה המחשב שלו עומד ביחס למחשבים אחרים מבחינת ביצועים. האתר שיחרר לאחרונה (ב-SIGGRAPH 2006) מבחן הערכת ביצועים (SPECapc - SPEC Application Performance Characterization) ל- Autodesk 3ds Max 8 ומתעתד להוציא SPECapc גם למאיה 7 עד סוף השנה. מבחנים קודמים שקיימים באתר:SPECapc for 3ds max 7 ו- SPECapc for Maya 6.5.

בעזרת מבחני ביצועים ניתן להכריע בשאלות הרות גורל כמו:

ומה בקשר לשאלה אם כדאי לקנות מק? ובכן השאלה הזו הופכת פחות ופחות רלוונטית מאחר שאפל נוטשת את מעבדי ה-PowerPC לטובת מעבדי Intel, ויותר חשובה השאלה איזה מערכת הפעלה להתקין? לשם כך נצטרך לחכות בסבלנות ליציאת הדור החדש של מערכות ההפעלה: Mac OS X Leopard של אפל ו-Windows Vista שמיועדות לצאת בתחילת 2007, הולך להיות מעניין :-)


תגיות:

3 תגובות:

אנונימי כתב/ה

יש איזה המלצה לאיזה מחשב רינדור תותח? כולל מאיפה לקנות אותו?

אנונימי כתב/ה

יש לך המלצה למחשב תותח לרינדור? ואיפה לקנות אותו?

אנונימי כתב/ה

יש לך המלצה למחשב תותח לרינדור? ואיפה לקנות אותו?