יום שני, אוקטובר 16, 2006

MIT's Assist Sketch

MIT's Assist Sketchהישום הבא יגרום לכם לפתוח את הפה ולשכוח לסגור אותו, זוהי תוכנה שלוקחת שירטוט מכאני גס שנעשה עם Tablet PC ומקימה אותו לתחייה. את התוכנה פיתח Randall Davis פרופסור להנדסת חשמל ומדעי המחשב ב-Massachusetts Institute of Technology שמספר שהרעיון עלה במוחו בזכות סרט קצר של דיסני שראה בילדותו שבו ציוריו של האנימטור קמו לתחייה על הדף.

התוכנה מזהה קודם כל את הצורה המצוירת, מעוותת ככל שתהיה, אם זה ריבוע או עיגול, לאחר מכן היא צריכה "להבין" את הקונטקסט שבו הצורות הללו מופיעות ואת המהות שלהן, אם הן בעלות יכולת לנוע או שהן נייחות לבסוף צריכה התוכנה להפוך את הציור לאנימציה בהתאם לחוקי הפיזיקה.

את התוכנה מציג רנדל דיוויס בעצמו בחוסר חוש הומור מוחלט שניכר בעיקר בקטע שבו התוכנה מפרשת את הריבוע שצייר כמשולש...

לצפייה ביוטיוב


אגב מיקרוסופט כבר נועצת את ציפורניה בתוכנה


למידע נוסף:
Magic Paper: drawing out ideas
ASSIST: A Shrewd Sketch Interpretation and Simulation Tool


תגיות:

11 תגובות:

אנונימי כתב/ה

בוקר אור

נתקלתי בסרטון "שנה טובה" בפליקס. שלחתי אותו למספר אנשים. אחד מהם החזיר לי כתגובה את הסרטון של אם איי טי והסרטון של ווירד אל.
הומלץ לי בחום לבקר, אז הנה אני כאן.

עברתי במהירות על התמונות עד שנתקלתי בפי אי אס. ראיתי את הסרטון של הספות לפני כמה שנים אבל לא זכרתי של מי הוא. לפני כשנה ראיתי את הסרטון עם הזבוב ונדלקתי על העבודות של הבחור. הסרטון הופיע בסינמטק ירושליים תחת הכותרת של סרטונים צורכי עבודה. יחד איתו היה בחור שצילם צבע נזרק לאוויר במשך אחת עשרה שנה (אם את יודעת מי הבחור או איפה אפשר למצוא את הסרט עם הצבע...) בכל אופן, מאוד נהנתי מהבלוג שלך.

אני כרגע לומד בבית ברל. שנה שעברה היה כנס או משהו בסגנון בנוגע למשחקי מחשב. מעניין האם יהיה עוד אחד השנה. עלו כמה רעיונות מעניינים במיוחד בנוגע לחינוך ואינטליגנציה מלכותית.

לאן נאי חותר?

לשום מקום, כרגע.

תודה

canna כתב/ה

אני שמחה שנהנית מהבלוג, בשביל זה אני כותבת אותו :-)

אני מבינה שאתה לומד פיתוח משחקי מחשב בבית ברל? אתם המחזור הראשון לא? אפשר לשאול איך הרמה באמת?

אגב אחלה בלוג יש לך, הסירטון של השש בש הזכיר לי את קטעי המעבר האלמותיים מרחוב סומסום :-)

אנונימי כתב/ה

בוקר אור

תודה. אין כמו מחמאות
(אני מסמיק)

אני לומד אמנות וחינוך במדרשה. יצא לי להיות רק ביום עיון לגבי משחקי מחשב.
ממה שהבנתי מחברים שכן נמצאים במסלול הזה: הוא סובל מתסמינים של מסלול חדש. רמה לא אחידה, גבולות לא ברורים בין עבודה ללימודים, אך בגדול די מרוצים שם.

אני אסיסטנט לעריכת ווידאו במדרשה, ואתמול יצא לי לראות את הציוד החדש לווידאו. מיני קונסולות, ג'ויסטיקים ומקלדות. מאוד מרגש, חדש מהקופסה. אין כמו לעשות אפקטים של קליפים משנות השמונים.
ראיתי גם תוכנה בשם מקס, שאם הבנתי נכון מתקשרת בין כל דבר לכל דבר.
השנה פותחים במדרשה קורס על חיישנים, מחשבים, מיני צעצועים וכדומה
נראה איך יהיה הקרוס הזה.
מצאתי את הרעיון לקורס מאוד מלהיב, אבל משום לא הצלחתי להעביר את את תחושת ההתלהבות הלאה. אני חושד שאני חנון של ווידאו.

מקווה שזה מרגש אותך
:)

אחרי שהסתכלתי על התוכנה של אם איי טי: היא נראת פרימיטיבית, אני מקווה שהיא תשתפר. אני מתכוון לכך מהכיוון החיובי... מכירה את הסופר קורט וונגט? יש לו ספר "בית מטבחיים חמש" בספר יש דמות של סופר מדע בידיוני שכתב סיפור "המשוגעים מהמימד הרביעי" אנשים שהסיבה לטירוף שלהם נמצאת על מרחב אחר. מבחינה מתמטית אין מניעה לשטח בין ארבע ויותר מימדים, פשוט קשה לראות אותו בשלושה. התוכנה הזאת אולי יכולה להראות שלושה וסוג של לדמיין ארבע או יותר. מעניין יהיה ליצור דגמים של העולם בהנחה שיש מימדים נוספים.

בכל אופן...

אני מקווה שזה לא ישמע מעט מוזר, אבל מחמם לי את הלב לראות נשים שעושות אנימציה, ועוד יותר אחיות שעושות דברים ביחד. אני מניח שאפשר להסביר זאת בתדירות פגישות נמוכה שלי עם אנימציה שנעשתה על ידי נשים וההנאה שלי מעבודה עם אחי ואחותי. בכל מקרה זה כיף
הסרטון של השנה טובה היה ממש מוצלח מבחינת קצב, במיוחד השלטים, נראה שהייתה שם בעיה ביציאה הסופית מהארון, אבל עם הסאונד זה עובר כמו שצריך.

את השש בש עשיתי בכוונה שילך לתחרות וואן שוט של אורנג' בסוף לא הגעתי לידי צליל לעבודה. יש לי תחושה כללית של איזור צליל אבל אין צלילים ספציפים מתאימים בראש. אני מדמיין סקאלה שנשמעת כמו אגרוף בבשר לאגרוף בכרית, עמום ועם באס, ואף על פי כן מוכר ועם נטייה להומור.
ניסיתי לנגן באקורדיון כמוזיקת רקע, אבל מסתבר שזה דורש ידע. אני מניח שכתבתי את זה בבלוג, אם יש לך רצון לעשות לשש בש צליל את יותר ממוזמנת.

מה עוד?
נניח שזה הכל

יום טוב
ברק

canna כתב/ה

אתה ממש איש של זרם התודעה מה?
האמת שאפקטים (גם ויזואליים וגם קוליים) זה החלק הכי כיפי, לפחות בתלת מימד, כשמגיעים לקטע הזה העבודה השחורה כבר נמצאת מאחוריך ועכשיו אתה פשוט משתולל עם האפשרויות וכל תוצאה סוחטת ממך קריאת חדווה. אושר אמיתי :-)
אבל אני באמת מבינה לליבך בקשר לסאונד של הסרט, לי יש סרט גמור בתלת מימד שאני מתה כבר לסגור וגם כן קצת נתקע בגלל המוזיקה.
ובקשר לאחים: כן, אין כמו לעשות דברים עם אחים, פשוט אין!

אנונימי כתב/ה

בוקר אור

זרם תודעה

אני אשמח לראות את הסרט ללא הצליל

:)

אנונימי כתב/ה

אני מקווה שיש לך חיבה לזרם התודעה

canna כתב/ה

בהחלט, זה by far סגנון הכתיבה המעניין והמפרה מכולם

בקשר לסרט אתה יודע למי מראים חצי עבודה... אני לא רוצה לרפות את ידיך אבל כשמעלים לרשת סרט חצי גמור זה בדרך כלל אומר שבלב כבר ויתרנו על לסיים אותו אפילו אם אנחנו עדיין לא מוכנים להודות בזה...

אנונימי כתב/ה

ערב טוב

אולי.
לקח לי זמן להעלות את השש בש לאינטרנט. חשבתי לעצמי שעדיף לסיים לפני שמראים. נתתי אפילו למספר חברים שיצרו לסרט פס קול. אחרי שאף אחד מהם לא עשה זאת, החלטתי להעלות לרשת בתקווה שמישהו יגיד "בטח, אני אשמח להוסיף צליל" עוד לא קרה.

עבודות שאני כן מעלה לרשת ומראה לאנשים יוצא שאני גם רואה אותן הרבה פעמים, כך שאני מגיע אילהן בסוף. יש כמה עבודות שאין לי כוונה לחזור אילהן ויש כאלה שרק מחכות שהתאהבות הראשונה בחומרים תעלם.

אני מניח שאחכה לסרטון הגמור שלך.
:)

אני לא יודע למי מראים חצי עבודה. לאף אחד? לכולם? לאנשים שאוהבים? לאנשים שסומכים על דעתם?

בכל מקרה.. אנ יאשמח לראות את הסרט שלך ואם תרצי לעשות סאונד לשש בש אני אשמח.

לילה טוב

canna כתב/ה

אני לא יודעת לנגן על שום כלי ובטח שלא להלחין אפילו אם חיי יהיו תלוים בכך :-)

אנונימי כתב/ה

אם זה המצ, אז אני חושב שאוותר לך להפעם.
:)

כל פעם שאני שומע את המשפט "אם חיי היו תלויים בזה" אני רואה מול עיני את הסרט "הקפיצה הגדולה" את יודעת לאיזה קטע אני מתכוון?

canna כתב/ה

באמת לא ראיתי את הסרט, אבל עכשיו אולי אשלים את החסר