יום חמישי, נובמבר 02, 2006

איך עושים הולוגרמה

hologramזוכרים שבתחילת שנות ה-90 היה מין טרנד כזה ביזארי של תמונות הולוגרמה? אפילו ההורים שלי (מאמצי חידושים נלהבים) קנו אחת לסלון ועד היום היא תלויה אצלם, תמונה של יד מחזיקה פרח שאפשר לראות רק כאשר מדליקים את התאורה המיוחדת שמותקנת מעליה.
אז אם אי פעם תהיתם איך עושים אותן, הסרטון הבא מתיימר לפזר את הערפל (למרות שאני ראיתי אותו ועדיין מבחינתי מדובר בקסם).
החלק המזעזע ביותר בסרטון לדעתי הוא הקטע שבו נראה המדגים שולף את הפילם מהתמיסה המפתחת ביד חשופה (!) ואני זוכרת שכשאני הייתי בצבא נשלחנו כל שנה לבדיקות רק משום שעבדנו בקירבת החומרים האלה. אז כמו שאומרים, ילדים אל תנסו את זה בבית:

How holograms are mades with green laser

דרך אגב מי שזה עשה לו חשק לראות הולוגרמות, יש תערוכה בשם הולוגרמות - נפלאות האור של האמן שמעון המאירי במוזיאון האדם והחי ליד הספארי ברמת-גן. היא מציגה עד יולי 2007.
שעות הפתיחה: א-ה 10:00-14:00, שבת 10:00-17:00, מחיר: 15 ש"ח למבוגר, 13 ש"ח לילד

למידע נוסף:
איך זה עובד: הולוגרמה
HoloWiki

גלריות וירטואליות של הולוגרמות:
Holos Gallery
Pearl John
Dragon's Eye Gallery
Frank DeFreitas

למי שרוצה לקנות הולוגרמה:
Holoshop
Laser Reflections

ולמי שרוצה ליצור הולוגרמות:
Building a display Holography system
Holography Forum


תגיות:

3 תגובות:

אנונימי כתב/ה

בכיתה י' אני וחבר לכיתה הגשנו עבודה כתובה לשיעור אמנות על הולגרמות. קיבלנו תשעים ושמונה מכיוון שלמורה לא היה מושג על הנושא. שיעור חשוב מאוד בשקרים ובעיקול האמת.

ככה זה

אנונימי כתב/ה

איפה אני יכול למצוא מישהו שמסוגל לייצר הולוגרמות ברמה על סמך קטע וידאו או אפילו על סמך תסריט ותמונה? אם בכלל...

Unknown כתב/ה

אני עושה תמונות כאלה .. mohh0@walla.com