יום שישי, דצמבר 15, 2006

Happy Tree Friends - אכזריות בלתי נסבלת

אני כבר לא זוכרת מי שלח לי את הסירטון הזה שמראה את באגס באני נירצח באכזריות, אני רק זוכרת שהוא ממש ממש לא הצחיק אותי באותו זמן, ובסופו רק חשבתי לעצמי לא יכול להיות שמישהו שונא אותי עד כדי כך ששלח לי את זה. רק לאחרונה כשהתחלתי לצפות ב- Family Guy גיליתי שזהו בעצם קטע מתוך הסידרה, ובקונטקסט של הסידרה זה מצחיק מאוד כי ברור שהוא מעביר ביקורת על האלימות הגוברת בסרטים המצוירים של היום לעומת הנאיביות של הסרטים המצוירים בעבר.
כל פרק של Family Guy נפתח במילים:
It seems today, that all you see, is violence in movies, and sex on tv
But where are those good old-fashioned values, on which we used to rely?

כך שגם אם אתם קשיי תפיסה או בעלי זיכרון חלש במיוחד לעולם לא תישארו בערפל באשר לעמדה שהתוכנית מייצגת.
וזו לא הדוגמה היחידה שבה האכזריות ניסבלת משום שיש מאחוריה אמירה, הקטע הזה למשל מתוך תת סידרת הטלויזיה Itchy and Scratchy בסימפסונים שמראה את איצ'י (העכבר) מבשל את סקראצ'י (החתול) ומגיש אותו לחבריו לאכול, נסבל רק משום שברור שהאלימות מוגזמת בכוונה כפארודיה. גם הסידרה South Park בדרכה המאוד לא פוליטיקלי קורקטית משקפת את הדיעות הפוליטיות של יוצריה באינספור נושאים פוליטיים כמו גזענות, התעללות בילדים, זכויות הומוסקסואלים ואיכות הסביבה.

כל אלו הן תוכניות שנעשו ע"י יוצרים אינטלגנטים בשביל קהל בוגר ואינטלגנטי. ואיך זה נראה כשההומור הזה נופל בידי היוצרים הלא נכונים ומוצא את דרכו לקהל הלא נכון? התשובה: Happy Tree Friends.
Happy Tree Friends התחילה כסידרה של קטעי פלאש קצרים (דקה-שתיים) באינטרנט שנועדו למשוך גולשים ולהרוויח מפירסומות אבל התפשטה למשחקים בסלולרי, חנות מקוונת, ולאחרונה יותר ויותר מדינות מוכנות לשדר את הסידרה בטלויזיה ועכשיו גם אצלנו בערוץ יס 2.
בכל מיני-אפיזודה של הסידרה ישנו רק רעיון אחד שחוזר על עצמו שוב ושוב: חיות חמודות שמוצאות את מותן בצורות המחרידות והמעוררות בחילה ביותר, אין עלילה, אין דיאלוג, אין קשר בין הארועים, אין שום פואנטה, אין כלום.
זהו למשל פרק טיפוסי ב-Happy Tree Friends וכל מילה נוספת מיותרת.
היטיב לסכם את את העניין גולש אחד ב-IMDB:
Happy Tree friends is great if your tree hugger girlfriend just broke up with you (DIE MOOSE DIE!) but if your in the mood for a real cartoon, check out Family guy.

באופן אירוני הרעיון לתוכנית מקורו בפירסומת נגד אלימות בסרטים מצוירים שהוזמנה מ-Mondo Media בשנת 2000 ע"י מוסד חינוכי, והיתה מתוכננת כסאטירה שאמורה להראות במה ילדים לא אמורים לצפות, ולכן היא עשויה בדיוק מהחומרים שתינוקים כל כך אוהבים: הדמויות המתוקות עם העיניים הענקיות, הציבעוניות העזה, והמנגינה העליזה לקוחים כולם מעולם המצוירים של הילדים, ההבדל היחיד הוא האזהרה שמופיעה בתחילת כל אפיזודה: "אסור לצפייה לילדים קטנים ותינוקות גדולים" (מין בדיחה שכזאת) - כך שההורים יכולים ללכת לישון בשקט כי הרי ידוע שקריאה היא תכונה מולדת ולא מתחילים לרכוש אותה רק בכיתה א', ובכלל ידוע שילדים הם עם מאוד לא סקרן וחקרן באופן כללי.

Katherine Ellison עיתונאית הוושינגטון פוסט שהזדעזעה למצוא את בנה בן ה-6 צופה בסידרה (לאחר שלמד את זה מבנה בן ה-9 שלמד את זה מהמדריך שלו במחנה הקיץ) כתבה על כך טור זועם בו הצהירה שהיא מוכנה בשמחה לותר על שיעור יוגה (הו מה לא נקריב בשביל עתיד ילדינו) כדי לצעוד בהפגנה נגד ידידי היער העליזים.
ואיך מגיב על הביקורת Kenn Navarro אחד מיוצרי הסידרה? בראיון לבלוג Cold Hard Flash (חלק א, חלק ב) הוא אומר: "זה מוסר כפול, אף אחד לא עושה עניין כאשר שועל הערבות נופל מהצוק (Road Runner) או כאשר טום וג'רי נלחמים זה בזה. אנחנו רק לוקחים את זה צעד אחד קדימה." כן שמעתם טוב אנחנו הדו-פרצופיים ולא John Evershed מנכ"ל Mondo Media (שמפיקה את HTF) שאמר שאין שום נזק בתוכנית אבל הודה שהוא בעצמו לא נותן לילדיו לצפות בה

מישהו עוד זוכר את Ren & Stimpy? בשנות ה-90 זו נחשבה אחת התוכניות המצוירות הכי שנויות במחלוקת שהיו בטלוויזיה. רשת ניקולודאון צינזרה את התוכנית באופן קבוע. הפרק Man's Best Friend למשל, מעולם לא שודר בטלויזיה משום שבסופו יש קטע קצר שבו רן מכה את ג'ורג' ליקר במשוט. בפרק Nurse Stimpy, נחתכו מהסטוריבורד קטעים שמראים את ד"ר עלוקה מוצצת את דמו של רן ובאופן כללי כותב הסידרה התבקש לא לכתוב עוד אפיזודה כזו לעולם. לעומת זאת Happy Tree Friends כביכול לא מיועדת בכלל לילדים ולכן אין עליה שום פיקוח, אין מי שלוקח אחריות ואין למי לבוא בטענות.
אז אני אומרת למה שלא נאמץ את הטיפול שכבר נוסה בהצלחה בסרט "התפוז המכאני": נכבול את יוצרי הסידרה לכיסא ונכריח אותם לצפות ב-DVD המשולש של התוכנית, שמבטיח 7 שעות של מרחץ דמים מיותר! איך Stimpy היה אומר? Jooooooy!!


תגיות:

5 תגובות:

אנונימי כתב/ה

י'חתיכת פוריטנית זכותם של אנשים לראות סרטים אלימים וחוץ מזה העובדה שאני רואה סדרה מצוירת אלימה זה לא אומר שארצח אדם כלשהוא את בסך כל בחורה פחדנית שחוששת מדברים אלימים כיון ואת חושבת שאנשים יהפכו לרוצחים בגלל זה אבל בסך הכל מי שיצר את התוכניות האלה לא הרג אפילו פעם אחת מישהו חוץ מזה אם אדם ראה את אחת התוכניות האלה ורצח מישהו זה לא תלוי בתוכנית הוא האשם היחיד לכך וזה תלוי באישיות שלו, אותך זה לא מצחיק כי אין לך חוש הומור שחור ובקלות את נגעלת מכל דבר ואת חתיכת יפת נפש והיפית

canna כתב/ה

מה???
איך אתה מדבר?!
אני היפית???

אנונימי כתב/ה

כן את היפית וחוץ מזה אני בת!

אנונימי כתב/ה

כן את היפית וחוץ מזה אני בת!

Tal Cohen כתב/ה

אני לגמרי מסכימה שצריך להיות עירניים למה שהילדים שלנו רואים. יש סרטים לילדים לצפייה ישירה באיכויות טובות עם מסרים חינוכיים, הילדים לא צריכים לראות כל מה שמופיע להם על צג המחשב.