יום רביעי, ספטמבר 13, 2006

Intro to Subsurface Scattering, Alex Alvarez - וידאו טוטוריאל

GNOMONAlex Alvarez - GNOMON העלה לביטורנט הדרכת וידאו מצוינת ונחוצה ביותר לשיידר של ענבים, בה הוא מלמד איך להגדיר חומר SSS כך שיעבוד כמו שצריך במאיה.

בחומר SSS - Subsurface Shader מגדירים בנפרד את צבע פני השטח של החומר ואת הצבע שבתוכו, בדומה לביצה למשל, מבחוץ היא עטופה בקליפה לבנה אבל בפנים היא צהובה. מתאים לדברים שהם לא לגמרי אטומים ולא שקופים, שכאשר האור עובר דרכם הצבע שבתוכם נוגה החוצה ומשפיע על צבע "העור" שלהם, לדוגמה: נרות, אוזן, ענבים.

העבודה עם השיידרים של מנטל ריי היא הכי לא נוחה בעולם ומאוד לא אינטואיטיבית, לא ניתן לראות preview של החומר בחלון התוכנה, רינדור IPR לא נותן תוצאות טובות ולכן חייבים לרנדר כל שינוי עם מנטל ריי, כמו כן לא מספיק ליצור חומר ולתת אותו לאובייקט כמו שיידר של מאיה, צריך ליצור לו קודם light map node / texture node וכדי להוסיף bump map צריך קודם ליצור באופן ידני bump 3d node שבשיידרים של מאיה נוצרת באופן אוטומטי, אבל התוצאות מהממות.

ההדרכה עובדת רק במאיה 8, אל תנסו במאיה 7 כי זה לא עובד (אני יודעת כי ניסיתי)

להורדה (ביטורנט):
New Tut: Intro to Subsurface Scattering

ואם אתם כבר שם אתם יכולים לקפוץ לראות את הראיון עם Meats Meier:
At home with Meats Meier




הערה חשובה:
ההורדה של ההדרכה נעשית מביטורנט, אם אין לכם ביטורנט אתם יכולים להוריד את התוכנה מפה:
Download BitTorrent

כל מה שצריך לעשות לאחר הורדת התוכנה זה לפתוח את פורט TCP 6881 בפיירוול שלכם (לא חייבים, אבל זה מכפיל את מהירות ההורדה), פעלו לפי ההדרכות כאן:
פתיחת פורטים ב-Windows XP Firewall, ב-Norton AntiVirus 2005, בנתב Alcatel, בנתב Edimax, בנתב ECI B-FOCus 270, לרשימת כל הנתבים (בוחרים את סוג הראוטר ואחר כך את התוכנה - BitTorrent ומקבלים את ההוראות)


תגיות:

0 תגובות: